Ghid vânzareProfesioniști

Cum să devii agent imobiliar de lux

O nișă de succes în domeniul construcțiilor este industria imobiliară. Aceasta acoperă mai multe aspecte ale proprietății, cum ar fi construcția, închirierea, evaluarea imobilelor, marketingul și gestionarea proprietăților comerciale, rezidențiale, agricole și industriale. 

Industria fluctuează în funcție de situația economică, dar, în același timp, rămâne constantă, deoarece oamenii au întotdeauna nevoie de locuințe, iar companiile au nevoie de spații comerciale.

Dacă ți-ai propus să construiești o carieră în industria imobiliară, există multe motive pentru care ar trebui să te concentrezi pe nișa agenților imobiliari de lux. 

Află în continuare cum poți să accesezi piața proprietăților premium și să te specializezi pe această nișă. 

Activitatea unui consultant imobiliar

Domeniul imobiliarelor implică mai multe categorii de persoane, inclusiv:

  • evaluatori;
  • inspectori de case;
  • administratori de proprietăți;
  • antreprenori;
  • ofițeri de credite ipotecare;
  • potențiali cumpărători și vânzători. 

Pe lângă acestea, agenții imobiliari constituie cea mai reprezentativă categorie din domeniu. Aceștia sunt cei care coordonează procesul de tranzacționare a unui imobil.

Unui agent imobiliar îi revin mai multe sarcini și responsabilități zilnice, de la identificarea de potențiali clienți și activități de marketing până la vizitarea proprietăților.

Printre activitățile administrative desfășurate de un agent imobiliar se numără: 

  • transmiterea de mesaje, e-mailuri și efectuarea de apeluri telefonice;
  • procesarea documentelor imobiliare;
  • stabilirea programărilor, prezentărilor și a întâlnirilor cu clienții;
  • realizarea și distribuirea materialelor promoționale;
  • crearea bugetelor pentru operațiunile lunare, trimestriale și anuale;
  • elaborarea planurilor de marketing;
  • actualizarea bazelor de date ale clienților;
  • elaborarea rapoartelor de analiză a pieței;
  • actualizarea anunțurilor.
agent imobiliar

Cum se poate promova un agent imobiliar de succes pe platforma Storia.ro

Platforma Storia este instrumentul ideal pentru a ajuta un agent imobiliar ca tranzacțiile de succes să devină realitate. Este cunoscut faptul că, în diferite momente ale tranzacției, agentul imobiliar joacă rolul unui:

  • vânzător;
  • avocat al cumpărătorului;
  • analist;
  • manager de afaceri;
  • consultant;
  • negociator;
  • agent de marketing.

Există o serie de calități și abilități pe care le au în comun agenții imobiliari de succes:

Orientarea spre succes

Un consultant imobiliar de succes știe cum să expună corect o casă, pentru a o face mai atractivă și, totodată, știe să atragă cumpărătorii potriviți. Pentru aceasta, agenții imobiliari își pot simplifica activitatea, optând pentru pachete de promovare avantajoase și eficiente.

Află cum îți poți atinge obiectivele mai rapid și mai eficient, alegând instrumentele de promovare potrivite.

Motivația

Pentru a avea succes în domeniul imobiliar, este nevoie de un grad ridicat de motivație și de capacitatea de a lua decizii inteligente. 

Personalitate onestă și integră

Reputația profesională este crucială pentru o carieră de succes în domeniul imobiliar. Un agent imobiliar profesionist are standarde etice înalte, care primează în interacțiunile cu vânzătorii și cumpărătorii.

Perseverența

A fi un agent imobiliar de top necesită o etică a muncii deosebită. Trebuie să ai tenacitatea de a urmări fiecare pistă și de a promova intens proprietățile clienților, pentru a avea succes. Nu este vorba doar de a investi timp, ci și de a lucra inteligent, pentru a încheia tranzacția.

Poți analiza pulsul pieței imobiliare pe Storia.ro, cea mai complexă platformă de imobiliare din România, unde clienții pot alege dintr-o ofertă vastă de case sau apartamente de vanzare

Cunoștințe tehnice solide

A fi interesat de arhitectură sau de domeniul construcțiilor și deținerea de cunoștințe tehnice de specialitate oferă avantaje în rândul agenților imobiliari. Clienții vor avea încredere în recomandările tale, ceea ce îți poate facilita încheierea unei tranzacții.

promovare agent imobiliar

Personalitate captivantă

Un bun agent imobiliar nu vinde doar proprietăți, el își vinde rolul în proces. De aceea, este important să te faci plăcut de clienți. Oamenii vor rezona cu tine dacă ai o atitudine pozitivă, ești amabil, onest și ești dispus să ajuți.

Atenție la detalii

Atenția la detalii este imperativă pentru cariera unui agent imobiliar. Un agent imobiliar este atent la nevoile unice ale clienților săi.

Înțelegerea pieței imobiliare locale

Un agent imobiliar de succes apreciază și înțelege strategiile de stabilire a prețurilor imobilelor. Faptul de a fi la curent cu cele mai recente subiecte din domeniul imobiliar și de pe piața locală îți va permite să gestionezi mai eficient nevoile clienților.

Pe Storia.ro găsești peste 200.000 de oferte de case de vanzare gata să fie vizionate de către clienți. Așadar, acesta este locul unde vrei să îți promovezi anunțurile, pentru a avea succes.

Rețea solidă de conexiuni

Agenții imobiliari de succes au o rețea vastă de contacte în cadrul pieței pe care o deservesc. Această listă de conexiuni ar trebui să includă:

  • alți agenți;
  • brokeri imobiliari;
  • potențiali cumpărători;
  • vânzători;
  • evaluatori;
  • inspectori de case;
  • ofițeri de credite ipotecare.
piata imobiliara

Agenții imobiliari de lux

Una dintre cele mai elitiste nișe din domeniul imobiliar este piața proprietăților de lux. Această piață este adesea caracterizată prin extravaganță și de exclusivitate. 

Pentru a deveni un agent imobiliar de lux, este important să fii mereu conectat cu proiectele rezidențiale locale. Astfel, un agent imobiliar din București poate avea mai multe oportunități de a identifica proprietăți de lux, decât un agent imobiliar dintr-un oraș mic. 

Ce este un agent imobiliar de lux?

Agenții imobiliari care se specializează în domeniul imobiliar de lux au adesea de-a face cu persoane cu venituri peste medie. Acestea sunt persoane care dispun de mai multe active și, de cele mai multe ori, sunt interesate de proprietăți luxoase. 

Însă a lucra cu o astfel de categorie de oameni nu se rezumă doar la a le arăta case scumpe. Ca agent imobiliar de lux, vei avea nevoie de câteva abilități care să te ajute să te integrezi în cercurile exclusiviste.

agent imobiliar de lux

Principalele beneficii care vin odată cu statutul de agent imobiliar de lux includ:

  • câștiguri potențiale semnificative, atât timp cât agentul deține abilități de comunicare și abilități solide de business;
  • oportunități de a cunoaște persoane importante și de a accesa cercuri influente;
  • posibilitatea de a-ți organiza programul de lucru, ceea ce îți oferă mai mult timp pentru a sta cu familia sau pentru a face ceea ce îți place;
  • un anumit nivel de prestigiu, deoarece vei fi un expert în domeniu;
  • deși vei avea o bază de clienți limitată, potențialul ridicat de câștig care vine odată cu statutul de agent imobiliar de lux poate compensa în mod semnificativ acest inconvenient.

Abilitățile unui agent imobiliar de lux

Înainte de a decide dacă această carieră este potrivită pentru tine, este important să înțelegi care sunt abilitățile de care ai nevoie pentru a deveni un agent imobiliar de lux.

Ce caută la un agent imobiliar clienții premium 

Agentul imobiliar de lux ideal are cunoștințe despre domenii variate, au multe conexiuni, cunosc și înțeleg cerințele clienților premium și știu exact care este pulsul pe piața imobiliară.

Agenții trebuie să cunoască zona atât de bine, încât să poată oferi cu ușurință informații despre:

  • repere culturale;
  • oportunități de recreere în comunitate;
  • baza fiscală;
  • restaurante, 
  • facilități sportive.

De asemenea, un aspect important pentru a deveni un agent imobiliar de lux este să știi cum să stabilești prețul proprietăților și când să te sincronizezi cu piața, abilități pe care le vei putea dezvolta în timp.

imobiliare

Casele de lux sunt, de obicei, mari și nu se pot încadra în categoria „preț pe metru pătrat”, așa că trebuie să fii conștient de caracteristicile construcției și finisajelor, de la componentele structurale până la cele mai fine detalii. 

Clienții caută un agent imobiliar care le poate oferi cât mai multe detalii despre o viitoare achiziție imobiliară. De aceea, un agent imobiliar de succes va înțelege și va evidenția caracteristicile unice ale unei case.

Află mai multe despre cum decurg vizionările de succes

Clienții foarte bogați pot fi foarte pretențioși. Una dintre cele mai bune modalități prin care agenții imobiliari de lux pot satisface cerințele acestora este să fie atenți la detalii și pregătiți. 

Un client poate fi întotdeauna mai exigent, dacă este confuz în legătură cu ceva. Așadar, este important să; 

  • fii specific;
  • oferi informații la timp;
  • fii expertul în care pot avea încredere;
  • fii organizat și concis.

Ascultarea proactivă te poate ajuta să intuiești care ar putea fi întrebările și preocupările, chiar dacă clientul nu întreabă direct. Aceasta este o modalitate esențială de a-ți menține clienții bine informați și mulțumiți de serviciile tale.

Pași de urmat pentru a deveni un agent imobiliar de lux

Implicarea pe piața imobiliară de lux este atractivă pentru mulți agenți. La urma urmei, o singură vânzare de proprietăți imobiliare de lux ar putea echivala câștigurile altor agenți imobiliari într-un an. Cu toate acestea, pătrunderea pe piața de lux nu este la îndemâna oricărui agent imobiliar. 

Agenții imobiliari de lux au adesea de-a face cu persoane care au multe active și, de cele mai multe ori, investesc inteligent. Așadar, pentru a fi un agent de succes pentru aceste persoane, este important să cunoști detaliile proprietăților și să fii un expert pe piață. 

Unul dintre cele mai importante lucruri, pentru agenții care se ocupă de proprietăți imobiliare de lux, este să acorde atenție detaliilor. Acestea includ caracteristicile cheie ale unei proprietăți, locația, facilitățile și orice alte detalii care vor face ca proprietatea să se vândă. Oamenii care doresc proprietăți de lux tind să dorească lucruri asemănătoare, atunci când vine vorba despre locuințe: un cartier bun, acces la magazine, facilități premium, un imobil bine compartimentat și confortabil.

  1. Construiește o bază de contacte

Dezvoltarea unei sfere de influență devine foarte importantă pentru agenții care lucrează cu clienți premium.

O metodă pe care mulți agenți imobiliari o folosesc, pentru a construi contacte, este prin intermediul unei strategii de sferă de influență imobiliară. Această metodă se concentrează pe generarea de lead-uri prin conexiuni sociale.

Deoarece majoritatea oamenilor cumpără, vând sau închiriază proprietăți, la un moment dat în viața lor, fiecare persoană pe care o întâlnește un agent ar putea deveni un client, nu neapărat acum, dar poate la un moment dat, în viitor. 

A face un efort pentru a învăța despre fiecare persoană din sfera ta de influență și a menține un contact regulat cu ea poate face o mare diferență. Este posibil ca oamenii să nu fie în căutare de locuințe, dar adesea iau decizii rapide, atunci când apare proprietatea potrivită.

Crearea de rețele cu alți agenți și profesioniști este, de asemenea, o practică bună pentru a te ajuta să pui în legătură cumpărătorii cu vânzătorii. Construirea unei echipe calificate, ce poate răspunde rapid la orice întrebări și preocupări specifice despre proprietate, poate fi indispensabilă.

Bazează-te pe o rețea de profesioniști care să te ajute, inclusiv inspectori, antreprenori și ingineri.

O modalitate excelentă de a-ți stabili locul pe piața imobiliară de lux este crearea de parteneriate cu alți profesioniști care deservesc același public. Implementarea unui sistem de recomandare imobiliară cu rețeaua ar putea genera comisioane substanțiale.

  1. Însușește-ți cunoștințe solide de marketing

Agenții imobiliari folosesc o varietate de instrumente, pentru a promova proprietățile printre potențialii cumpărători. În multe cazuri, tehnicile de marketing sunt similare pentru proprietăți standard sau de lux. În general, ai aceleași instrumente:

  • fotografii profesionale;
  • planuri de etaj;
  • detalii ale casei;
  • istoricul proprietății;
  • videoclipuri de prezentare.
cum devii agent imobiliar
  1. Țintește zona și clientela potrivită

Pentru a deveni un agent imobiliar de lux, este nevoie să țintești zona și clienții potriviți. În loc să te concentrezi pe o locație, alege să își croiești drum către o anumită categorie demografică, de exemplu, medici, avocați sau directori din domeniul tehnologiei.

Cheia este să fii specific cu privire la publicul tău și la cele mai bune modalități de a te conecta cu el. 

Totodată, poți alege să vizezi o zonă geografică extinsă. În acest caz, este important să identifici o zonă cu mai multe proprietăți de lux și să creezi o strategie de marketing, pentru a ajunge la proprietari.

  1. Adaptează-te stilului de viață al clienților pe care ți-i dorești

Ar trebui să fii întotdeauna pregătit să-ți întâlnești următorul client, ceea ce înseamnă să te îmbraci și să te comporți profesional oriunde mergi. 

Ar trebui să ai capacitatea de a te conecta în mod natural cu clienții, pentru a construi relații de încredere. Prin urmare, trebuie să le cunoști preferințele. Începe să participi la evenimente caritabile, galerii de artă, să frecventezi restaurante de lux, cu intenția de a te conecta cu potențiali clienți. 

  1. Dovedește-ți expertiza pe piața imobiliară

Ca pe orice piață imobiliară, cumpărătorii și vânzătorii de lux doresc un agent care să fie expert pe piața locală. Este important să știi avantajele, dezavantajele și diferențele dintre diversele cartiere cu proprietăți de lux, pentru a ghida cu acuratețe clienții.

Apoi, stabilește cea mai bună modalitate de a-ți prezenta expertiza potențialilor clienți. O modalitate eficientă de a face acest lucru este prin informare. Creează un plan pentru a discuta despre diferite cartiere și pentru a răspunde la întrebări frecvente, apoi începe să dezvolți acest conținut sub formă de articole scrise sau videoclipuri.

Folosirea mai multor canale de marketing va produce un flux continuu de clienți de lux. Chiar dacă marketingul digital poate fi extrem de util, probabil că va trebui să apelezi și la tactici „de modă veche”, pentru a ajunge cu adevărat la clienții ideali.

Așadar, construirea unei cariere pe piața imobiliară de lux poate fi plină de satisfacții financiare. Dacă abia înveți acest domeniu, urmărește modul în care cei mai productivi agenți lucrează cu clienții înstăriți și documentează-te cât mai mult, pentru a-ți croi drumul spre piața imobiliarelor de lux.

Back to top button