Case și apartamente de vânzare: cum să faci fotografii care vând
22 decembrie 2020
Publicat de storia
Fotografiile joacă un rol incontestabil în anunțurile imobiliare. Oferă o primă impresie și pot aduce argumente bune în vânzare. Fie că vrei să închiriezi, fie să vinzi o locuință, merită să ai imagini făcute ca la carte. De aceea, ți-am pregătit cele mai bune sfaturi pentru a realiza fotografii care vând.
Pentru a crea fotografii bune, nu este suficient să ai un aparat foto profesionist. Aparatul ajută în proporție de 50%. Restul procentelor sunt câștigate de tot ceea ce înseamnă atenția la detalii. Pregătirea locuinței pentru imaginile de vânzare este esențială. Pentru ca fotografiile să fie impecabile, apartamentul trebuie să fie pe măsură, iar pentru asta, există câteva lucruri de care merită să ții cont:
Atunci când citește anunțul și privește fotografiile, clientul ar trebui să își dea seama dacă se vede locuind în acea casă. Obiectele vechilor proprietari ar putea „limita” imaginația clientului. Poate că viitorii proprietari vor să își creeze propriul stil. Dacă ai un decor cu multe detalii, poți crea riscul să îți limitezi grupul de persoane care s-ar regăsi în el. De asemenea, nu prinde oameni în cadru, lasă locuința goală.
Un spațiu ordonat, curat, cu siguranță este mai atrăgător decât un apartament dezordonat. Așa că, înainte de a începe sesiunea foto, asigură-te că totul este în ordine. Aliniază masa și scaunele, ai grijă ca paturile să fie aranjate, ascunde bolurile de mâncare pentru animalele de companie, la fel și litiera pisicii, și coșurile de gunoi (dacă este cazul), pune pantofii de la intrare în dulap, astfel încât să nu se vadă, șterge praful de pe mobilă sau din alte locuri expuse.
Atunci când fotografiezi baia, nu lăsa prosoapele pe calorifer sau pe uscător, iar chiuveta păstreaz-o fără produse de igienă personală. De asemenea, trage perdeaua de la cadă și lasă capacul toaletei în jos. Un astfel de cadru va fi mai ordonat.
Obiectele decorative așezate pe rafturi sau pe mese pot limita imaginația viitorului client. Acestea pot încărca spațiul. De asemenea, înlătură covoarele de la intrare, bucătărie și baie, pentru a se putea vedea podeaua. Păstrează un decor cât mai simplu, minimalist.
Descoperă AICI exemple de imagini și anunțuri atractive
Orice locuință are punctele ei forte. Important este ca imaginile să pună în evidență atuurile și să fie realiste în ceea ce privește întregul aspect. Pentru a pune într-o lumină bună apartamentul, garsoniera sau casa pe care vrei să o vinzi, folosește câteva trucuri simple:
Dacă ai cel puțin 8 megapixeli, camera foto a telefonului tău ar trebui să fie suficientă. Nu trebuie să investești acum într-un aparat nou, performant, doar să te asiguri că imaginile făcute sunt clare și au o rezoluție bună. Verifică dacă se văd bine atunci când le urci pe site.
Pe site-ul Storia, într-un anunț poți adăuga până la 20 de fotografii cu dimensiunea minimă de 800x600 pixeli. Fișierele încărcate pot avea formatele: JPG, PNG sau GIF, iar mărimea lor trebuie să fie mai mică de 5 MB. Dimensiunea pe care ți-o recomandăm pentru fotografii este de 830x500 pixeli.
Află mai multe detalii în video-ul de AICI
Lumina influențează mult calitatea pozelor, dar și atmosfera pe care o creează. Aceasta poate oferi un efect vizual care să dea senzația de spațiu. Camerele pot părea mai mari și mai aerisite. Recomandat este să faci fotografiile pe timpul zilei, nicidecum seara sau noaptea. Lumina naturală este mai caldă, mai clară și pune detaliile în evidență. Dacă se poate, alege o zi senină. Ridică obloanele, trage draperiile. În acest fel, camerele vor fi mai luminoase și mai plăcute.
Nu te rezuma la un singur cadru pentru fiecare cameră. Fotografiază spațiul din mai multe unghiuri, apoi alege pozele care prezintă cel mai bine punctele forte ale locuinței. Selectează imaginile bune, în care camerele par spațioase și confortabile.
Imaginile făcute la 360 de grade pot fi sferice, cum sunt cele de pe Google Street View, sau panoramice. Acestea conturează o imagine completă a locuinței tale, astfel încât viitorul proprietar poate primi mai multe informații din fotografiile tale. Dacă ai un view spectaculos de la balconul apartamentului, nu uita să îl pui în evidență printr-o astfel de fotografie. Pentru a captura imagini la 360 de grade cu telefonul mobil, ai nevoie de o aplicație ce oferă această posibilitate.
Dacă vrei să vinzi sau să închiriezi o casă, fotografia de exterior este un „must-have” în portofoliul de prezentare. De regulă, clienții vor să vadă imagini care surprind dimensiunea casei, raportul dintre grădină și casă, cum este așezată casa față de vecini, cum este situată intrarea față de drumul de acces. Dacă detaliile acestea sunt avantajoase și crezi că reprezintă un atu în vânzare, le poți evidenția prin intermediul imaginilor. De asemenea, ține cont de câteva recomandări:
Dacă dorești ca tabloul să fie complet, este recomandat ca anunțul de vânzare să cuprindă mai multe fotografii atât cu interiorul locuinței, cât și cu exteriorul acesteia. Așa cum am menționat anterior, pe site-ul Storia poți adăuga până la 20 de fotografii cu dimensiunea minimă de 800x600 pixeli. Dintre acestea, poți seta fotografia principală a anunțului. Asigură-te că aceasta este cât mai atractivă și promițătoare. De asemenea, cei care sunt cu adevărat interesați de achiziționarea locuinței pe care tu o promovezi vor citi, mai mult ca sigur, și prezentarea, de aceea merită să faci o descriere cât mai atractivă. Site-ul Storia îți simplifică puțin munca. Pe lângă câmpul dedicat descrierii, ai posibilitatea să completezi și câteva filtre automate precum: preț, suprafața utilă (m²), suprafața construită (m²), numărul de camere, tipul locuinței. Folosește descrierea și filtrele corect și îți vei putea atinge obiectivul.
Pentru a adăuga un anunț de vânzare pe Storia.ro, ai de urmat câțiva pași simpli:
Primul lucru pe care un potențial cumpărător îl face atunci când își caută viitoarea casă este să studieze fotografiile. De aceea, merită ca anunțurile tale să aibă cele mai reușite imagini.