NewsroomȘtiri

Studiu Storia.ro: 53% dintre români cer mereu informații despre vecini când merg la vizionări

Cu ocazia Zilei Europene a Vecinilor, marcată anual în ultima zi de vineri a lunii mai, Storia.ro –  platforma de imobiliare lansată de OLX, încurajează spiritul de solidaritate și înțelegere în rândul vecinilor. Conform unui chestionar realizat de brand, 63% dintre români cunosc detalii despre vecinii lor sau se vizitează ocazional, iar peste 80% ar fi dispuși să-și ajute vecinii în cazul unor urgențe. 

Ce înseamnă să fii un vecin bun?

55% dintre români cunosc informații detaliate despre vecinii lor, inclusiv numele acestora, iar 8% se vizitează ocazional, în timp ce 32% își cunosc vecinii doar din vedere sau deloc (6%). Conform chestionarului, atunci când își doresc să comunice, 75% discută față în față, 27% preferă să vorbească la telefon, iar 12% au grup comun pe rețelele sociale.

În topul acțiunilor care creează o percepție bună despre vecini se află menținerea curățeniei spațiilor comune (68%), salutarea vecinilor (64%), atitudinea liniștită (57%), participarea la activitățile comune (54%), dar și ajutorul oferit vecinilor (49%).

Întrebați pentru ce ar cere ajutor vecinilor, 69% au menționat situațiile în care locuința lor ar fi în pericol imediat din cauza unui incendiu sau a unei inundații, 59% ar cere ajutor dacă ar fi ei înșiși în pericol din cauza unei urgențe medicale, iar 39% ar apela la vecini pentru a le prelua coletele de la curier atunci când nu sunt acasă.  Pe de altă parte, dacă ar fi în situația de a-și ajuta la rândul lor vecinii, respondenții  se arată și mai deschiși. 84% ar oferi ajutor în cazul unor urgențe medicale, 81% în cazul unor pericole imediate ce vizează locuința vecinului. În același timp, 62% ar fi de acord să preia coletele vecinilor în lipsa lor, iar 44% ar fi dispuși să meargă la cumpărături în locul vecinilor atunci când aceștia nu s-ar putea deplasa. 

Comportamente deranjante în relația cu vecinii

Printre cele mai deranjante comportamente ale vecinilor se menționează: comportamentul agresiv (74%), zgomotul excesiv (73%), atitudinea nepoliticoasă (68%) și nerespectarea curățeniei din spațiile comune (65%). De asemenea, printre cele mai neplăcute zgomote cu care pot deranja vecinii se regăsesc: muzica la volum ridicat (34%), bormașina și alte reparații (26%), dar și certurile (22%). 

Când vine vorba despre alegerea unei locuințe, 53% dintre respondenți consideră că este esențial să ceară mai multe informații despre vecini atunci când merg la vizionări. O medie de 39% dintre respondenți și-ar căuta o altă locuință dacă ar avea constant vecini foarte zgomotoși, dar și dacă ar fi intruzivi în legătură cu viața și locuința lor, în timp ce 34% s-ar muta dacă ar avea vecini de care să le fie teamă. 

Românii sunt invitați să-și spună părerea despre cartierul lor pe trai.storia.ro

Din dorința de a oferi informații utile celor care caută un cartier potrivit nevoilor lor, Storia.ro pune la dispoziție  indexul T.R.A.I. (trai.storia.ro), care afișează topul cartierelor din România, în funcție de patru indicatori importanți: Traficul, Reperele, Aerul și Imobiliarele (costul pe metru pătrat), prelucrând date din Google Traffic, Google Maps, Airly și Storia.ro.

Pentru că cei care locuiesc în cartier știu cel mai bine cum e traiul în acea zonă, în perioada următoare Storia.ro își propune să completeze indexul și cu percepțiile locuitorilor. Așadar, toți românii își pot evalua cartierul pe: trai.storia.ro/chestionar și pot completa informații referitoare la trafic, mijloace de transport în comun, curățenie, nivel de zgomot și alte criterii relevante în alegerea zonei de locuit. 

Datele din prezentul material au fost colectate într-un chestionar publicat pe Storia.ro și OLX Imobiliare, la care au răspuns 1552 de respondenți, la nivel național. Materialul face parte din inițiativa „Drumul inteligent spre acasă”, prin care brandul își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriașilor, proprietarilor, agenților și dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susține să ia decizii corecte, în cunoștință de cauză.

Back to top button