Ghid imobiliar

Cum păstrezi echilibrul între carieră și viața personală dacă ești agent imobiliar

Imaginează-ți o balanță. Pe un taler se află jobul tău, sarcinile zilnice și obiectivele profesionale. Pe celălalt, tot ceea ce înseamnă personal: viața de familie, hobby-uri și alte activități care îți fac plăcere, dar nu sunt neapărat remunerate. Atunci când aceste talere ajung la un echilibru, vorbim de „work-life balance”. Dar ce înseamnă acest concept și ce poți face pentru a obține echilibrul între cele două talere?

Poți afla ce presupune un bun echilibru între job și viața de acasă, ce poți face pentru a echilibra lucrurile, precum și ce beneficii îți oferă echilibrul atât pe plan profesional, cât și personal, dacă citești în continuare.

Ce înseamnă echilibrul între job și viața personală

Conceptul de „work-life balance” se referă la faptul că ar trebui să existe un echilibru între carieră și planurile în viața profesională și viața personală, care poate include timp pentru familie, prieteni, comunitate, dezvoltare personală, nevoi spirituale etc.

Prea multe ore suplimentare sau presiunea de muncă inumană ar putea duce la nemulțumire și stres, lucruri care se traduc printr-o satisfacție scăzută inclusiv în viața personală. Tot mai multe companii sunt dispuse să ofere oportunități pentru ca angajații să se detașeze de locul de muncă.

În lumea modernă în care munca joacă un rol important atât prin prisma veniturilor obținute, cât și a semnificației pentru angajat, un loc în care îi sunt recunoscute meritele și care îl motivează să fie mai bun, viața personală poate ajunge să ocupe un loc codaș în topul priorităților.

echilibru cariera

Ce efecte are dezechilibrul job-viață în domeniul imobiliar

Agenții imobiliari au mai multe sarcini ca oricând. Mai jos sunt câteva efecte ale unui job ca unul de agent imobiliar, văzute din punctul de vedere al echilibrului dintre viața profesională și cea personală:

  • Foarte multe sarcini – agenții imobiliari au foarte multe sarcini, zilnic. Unele dintre acestea se referă la comunicare, marketing, turul casei etc.;
  • Nu (prea) există weekenduri – ca agent imobiliar, ai timp liber, însă este posibil să nu fie în weekend. La sfârșitul săptămânii, când potențialii clienți sunt liberi, tu le faci turul casei;
  • Lipsa unei vieți sociale – sarcinile necesare pentru jobul de agent imobiliar iau mult timp, deci este posibil să ai mai puțin timp pentru a te întâlni cu prietenii și familia.

Ce poți face pentru a îmbunătăți echilibrul dintre muncă și viața personală

Echilibrul dintre carieră și viața personală este un lucru dorit atât de angajatori, cât și de agenții imobiliari. Mai jos sunt câteva recomandări pentru a îmbunătăți echilibrul dintre carieră și viața personală.

Program de lucru flexibil

Dacă ai posibilitatea, adaptează-ți programul de lucru în funcție de nivelul tău de energie și de nevoile tale. De exemplu, poți dedica timp pentru familie, activități sportive, hobby-uri etc.

Telemuncă

Multe sarcini specifice agenților imobiliari pot fi realizate și de acasă. Telemunca îți permite să îți încarci bateriile și/sau să petreci timp în familie, între sarcinile de lucru.

De asemenea, munca la distanță oferă flexibilitate săptămânii de lucru și aduce varietate în viața profesională.

👉 Pentru a câștiga mai mult timp pentru viața personală, poți folosi realitatea virtuala. Prin aceasta, clienții vor „vedea” mai multe proprietăți fără a se deplasa. Postând anunțurile de prezentare pe platforma Storia.ro poți include și posibilitatea de a vedea turul virtual al casei.

👉 Pentru a te ajuta să stabilești echilibrul între job și viața personală, Storia.ro te ajută să aduci anunțurile pentru apartamente mai aproape de clienți. Platforma Storia.ro a avut peste 12 milioane de vizitatori doar în 2022!

Activitatea fizică

Antrenamentele la sală, sesiunile de dans, box, aerobic sau yoga te energizează și în același timp te ajută să scapi de stres. Mai mult, te ajută să ai o postură mai bună la birou. Poți chiar participa alături de colegi la competiții sportive (de exemplu, maraton sau semimaraton).

Unele companii oferă cursuri de gestionare a timpului sau traininguri pentru exerciții de respirație. Poți participa la astfel de cursuri pentru a face mai ușor față stresului.

Concediu sabatic

Dacă departamentul de resurse umane permite acest lucru, poți lua un concediu sabatic pentru a te bucura de hobby-urile preferate sau pentru a petrece mai mult timp alături de copii. 

Odată ce revii la locul de muncă, vei fi mai motivat și mai creativ.

Formarea continuă

Descoperirea de noi abilități și cunoștințe reprezintă o căutare permanentă pentru majoritatea oamenilor. O viață profesională de succes necesită și extinderea competențelor. Astfel, vei avansa în carieră.

👉 Calificările suplimentare, cursurile în domenii adiacente imobiliarelor, precum și o altă facultate te vor ajuta să ai succes in imobiliare. Comunicarea eficientă, precum și dorința de progres te ajută să fii un agent imobiliar de top.

Deconectarea

Posibilitatea de a lucra oricând și oriunde poate face dificilă deconectarea, chiar și în momentele în care abundența informațională poate dăuna sănătății mintale.

Pentru a putea avea un echilibru este necesar să te deconectezi de la e-mailuri, rețele sociale și platforme de comunicare internă a companiei. Astfel, vei avea o pauză între viața profesională și cea personală.

echilibru viata personala

Gestionarea timpului

Gestionarea timpului este un aspect important pentru un mai bun echilibru între profesional și personal. Mulți agenți imobiliari tind să nu fie foarte bine organizați. Drept urmare, ziua este aglomerată de sarcini, fără a mai avea timp pentru ei înșiși.

Pentru o mai bună organizare, ordonează-ți sarcinile în funcție de priorități și stabilește-ți obiective realiste. Asigură-te că îți organizezi mai eficient timpul pentru a te putea dedica zilnic pasiunilor, prietenilor, familiei etc.

Limite

Stabilește limite deopotrivă acasă și la locul de muncă. Comunică aceste limite colegilor de muncă, precum și partenerului de viață. De exemplu, poți stabili de comun acord cu șeful și colegii să nu fii solicitat în afara programului de lucru.

Vacanță

Pentru un bun echilibru între viața profesională și cea personală, este recomandat să îți iei cel puțin două săptămâni de vacanță pe an.

Alege un loc care îți face plăcere sau unde ți-ai dorit să mergi de mult timp. Dacă timpul este limitat, poți vizita familia sau prietenii timp de câteva zile. Vacanța reprezintă ocazia perfectă pentru a lua o pauză de la muncă și pentru a ieși din rutina zilnică.

Ce beneficii oferă echilibrul dintre job și viața personală

Atunci când menții echilibrul dintre viața profesională și viața personală, se reduce stresul și ai mai multe reușite la job. Mai jos sunt câteva efecte ale echilibrului între carieră și viața personală:

  • Te ajută să fii mai productiv – unele persoane cred că munca ore la rând produce rezultate mai bune. Însă, productivitatea începe să scadă pe măsură ce lucrezi mai mult. Pe termen lung, orele lungi de muncă, lipsa somnului, absența unei vieți sociale și a timpului pentru tine pot scădea productivitatea;

👉  Productivitatea obținută se poate traduce printr-un număr mai mare de tranzacții închise de apartamente sau case intr-un ansamblu rezidential. Cum toate sunt legate, un echilibru între muncă și viața personală te ajută să fii mai productiv, iar acest lucru, la rândul său, te ajută să te bucuri mai mult de timpul personal.

  • Te ajută să fii mai sănătos – dacă ai mai mult timp pentru tine, îl vei putea folosi pentru a face mai mult sport, pentru a găti sănătos, pentru a dormi suficient. Dacă nu acorzi suficient timp vieții personale, în timp sănătatea va avea de suferit;
  • Contribuie la echilibrul emoțional – existența unui dezechilibru între viața profesională și cea personală poate cauza stres cronic, anxietate și chiar depresie. Este esențial să iei măsuri pentru a evita epuizarea. Primul pas spre echilibru este să îți lași timp pentru tine;
  • Te ajută să te simți mai împlinit – o viață dedicată în totalitate locului de muncă este, adesea, incompletă. Conversațiile, ideile și experiențele din afara biroului sunt necesare pentru a crea și inova. Un bun echilibru între viața profesională și cea personală te ajută să comunici mai bine și te face să fii mai interesant pentru cei din jur;
  • Viața este scurtă – puțini oameni privesc înapoi și își spun că și-ar fi dorit să fi lucrat mai mult. Viața este prea scurtă, iar existența unui echilibru între viața profesională și cea personală îți oferă posibilitatea să o trăiești din plin.

În ultimii ani, oamenii au început să își pună întrebări legate de felul în care și unde muncesc. Ceea ce este clar e că ne dorim să avem un echilibru între locul de muncă și viața personală. De acest echilibru depind atât reușitele profesionale, dar și cele personale. Și așa cum spunea Annie Dillard, „cum ne petrecem zilele așa ne petrecem viața”.

Back to top button