Realitatea virtuală în domeniul imobiliar: cum te conectezi la trendurile digitale

06 aprilie 2022

Publicat de storia

Realitatea virtuală în domeniul imobiliar: cum te conectezi la trendurile digitale

Nu este o noutate faptul că tehnologia ne înconjoară la tot pasul, iar beneficiile ne simplifică viața în cele mai importante aspecte ale vieții. Cum ar chiar alegerea unei locuințe. În cele mai multe dintre cazuri, tehnologizarea are rolul de a ușura procesele și de a îmbunătăți serviciile, într-o piață extrem de competitivă și cu cerințe tot mai înalte din partea clienților.

Realitatea virtuală vine să facă exact acest lucru, mai ales atunci când este vorba despre domeniul imobiliar. Cumpărătorul dorește să găsească o casă perfectă în cel mai scurt timp, iar agentul imobiliar trebuie să se ridice la înălțimea așteptărilor prin soluții istețe de căutare și vizionare.

  • Ce beneficii aduce realitatea virtuală pentru dezvoltatori sau agenți imobiliari?
  • Cum integrezi realitatea virtuală în afacerea ta?
  • Cum poate fi de ajutor un tur virtual în procesul de cumpărare?

Vizionarea apartamentelor poate fi cu succes înlocuită de turul virtual. Cu un echipament VR, o pereche de ochelari sau o cască, orice client poate vizita o locuință fără niciun efort suplimentar. Sau poți obține aceeași satisfacție fără echipament de ultimă generație. Urmează-ne și află cum. 

Ce beneficii aduce realitatea virtuală pentru dezvoltatori sau agenți imobiliari?

Vizualizarea unui apartament poate cunoaște valențe noi cu ajutorul realității virtuale, iar transformarea pieței imobiliare este inevitabilă. Acest lucru, însă, nu poate fi decât îmbucurător pentru agenții sau dezvoltatorii care vor reuși să prezinte clientului o diversitate de variante, fără mare efort și alinierea calendarelor în orașe aglomerate. 

Apropierea de realitate de la distanță este un beneficiu important, iar acest aspect va capta clientul și îl va ajuta să ia o decizie mult mai rapid. După prezentarea unei locuințe prin realitatea virtuală, cumpărătorul poate alege un număr mult mai restrâns de apartamente pe care va dori să le vizualizeze fizic, ușurând procesul de vânzare-cumpărare.

Inovația și evoluția în modul de funcționare al pieței imobiliare reprezintă un beneficiu major. Agenții imobiliari vor putea prezenta ofertele de vânzare sau închiriere chiar și clienților aflați la distanță, iar gradul de încredere al cumpărătorilor va crește.

Totodată, realitatea virtuală va ajuta cumpărătorul să vizualizeze un proiect în lucru, personalizat în funcție de necesitățile și dorințele sale. Astfel, procesul de achiziție va fi mult simplificat, iar cumpărătorul va fi categoric atras de o locuință proiectată după așteptările sale, care, în realitate, este încă în faza de construcție.

Realitatea virtuală este un instrument extrem de util, iar beneficiile care survin de pe urma acesteia sunt incontestabile: servicii complexe oferite clienților, un grad mai mare de satisfacție în rândul cumpărătorilor, dar și creșterea vânzărilor, în cele din urmă.

Cum integrezi realitatea virtuală în afacerea ta?

Plecând de la premisa că majoritatea cumpărătorilor vor utiliza internetul pentru a-și căuta o locuință, realitatea virtuală poate duce acest proces la următorul nivel.

Pentru proprietățile deja construite, care se oferă în stadiu finisat, realitatea virtuală pune la dispoziția cumpărătorului tururi ghidate, realizate sub formatul videoclipurilor 360.

Cumpărătorii pot filtra anunțurile postate pe www.storia.ro în funcție de posibilitea unui tur virtual, alături de galeria clasică de imagini. Astfel, dacă dispui de conținut virtual al proprietății promovate sau ai un video de la locație, încarcă materialele în anunț și vei observa beneficiile prin creșterea numărului de contactări. 

Pentru o experiență interactivă, realitatea virtuală oferă posibilitatea deplasării în spațiu. Deși acest tip de tur este unul mai complex și mai dificil de realizat, beneficiile sunt pe măsură. 

Clientul se poate deplasa dintr-o încăpere în alta, poate să observe peisajul de care se va bucura ieșind pe balcon sau poate deschide ușile, observând amplasamentul camerelor și organizarea de ansamblu.

Locuințele în stadiu de proiect beneficiază și ele de un avantaj major. Realitatea virtuală poate construi, pe baza planurilor arhitecturale, imagini care să redea aspectul viitoarei proprietăți. 

Pe de altă parte, dacă agentul imobiliar oferă un apartament în stadiu nefinisat, cumpărătorul va putea beneficia de realitatea virtuală pentru a personaliza locația și pentru a decide dacă aceasta se potrivește sau nu cu necesitățile sale actuale. 

Un apartament nestilizat și nemobilat nu inspiră familiaritate, chiar dacă beneficiarul a decis să-l achiziționeze în acest stadiu și să-l personalizeze după bunul plac. Folosind instrumente VR, cumpărătorul poate vizualiza spațiul și poate face proiecții pe baza imaginației sale, iar alegerea va fi una mult mai ușoară.

Cum poate fi de ajutor un tur virtual în procesul de cumpărare?

În rândurile de mai sus, am expus motivele pentru care realitatea virtuală ar trebui integrată în domeniul imobiliar. Totodată, am analizat beneficiile agenților imobiliari sau dezvoltatorilor care decid să utilizeze această tehnologie pentru a oferi o experiență mai bună cumpărătorilor. Totuși, cum poate ajuta un astfel de tur virtual în procesul de cumpărare?

De cele mai multe ori, clienții selectează un număr de apartamente care se potrivesc cerințelor, necesităților și zonei în care doresc să locuiască. În mod obișnuit, agentul imobiliar prezintă opțiunile și însoțește cumpărătorul pentru a vizualiza proprietățile. Acest lucru implică o investiție de timp și costuri de deplasare atât pentru reprezentantul imobiliar, cât și pentru cumpărător.

Realitatea virtuală schimbă, pe alocuri, regulile jocului. Cu ajutorul unui echipament VR sau al tururilor virtuale posibile și pe www.storia.ro, clientul poate vizita locațiile selectate în mod virtual, descoperind aspectele care îl mulțumesc, dar și pe acelea care nu-i sunt pe plac. Alegerea devine una mult mai ușoară, iar achiziția propriu-zisă poate fi, astfel, mult grăbită.

Pentru acei cumpărători care urmează să se mute într-un oraș nou și decid să inchirieze sau să achizitioneze o locuință, beneficiul este cu atât mai mare. Agentul imobiliar poate prezenta o proprietate chiar și de la distanță, ajutând clientul să participe activ, prin intermediul unui tur virtual. 

Provocarea de a vinde un apartament in stadiu de proiect poate fi una cu adevărat grea, iar motivele sunt evidente. Cumpărătorul va fi atras de rezultatul final al unei proprietăți și va putea vizualiza cu ușurință o viitoare achiziție, conectându-se în mod virtual cu locuința care, la momentul actual, se află în stadiu de construcție sau chiar de proiect.

Realitatea virtuală inovează piața imobiliară și eficientizează procesul de vânzare, oferind clientului confort, un grad mărit de încredere și ușurință în alegerea unei viitoare case.

Tehnologia VR nu va schimba pe deplin procesul de achiziție, dar categoric îl va ușura și îl va îmbunătăți. 

Pe lângă accesul pe care orice client, din orice colț al lumii, îl poate avea în vizionarea virtuală a unui apartament, această tehnologie nu doar că eficientizează munca unui agent, dar creează, totodată, oportunitatea unor economii substanțiale.

Mai mult decât atât, cumpărătorul are posibilitatea de a dezvolta un anumit simț al proprietății și o legătură emoțională cu proprietatea pe care o vizualizează în VR, iar latura emoțională a fost întotdeauna un potențator al dorinței de cumpărare.

Domeniul imobiliar trebuie să rămână inovativ, pentru a se ridica la înălțimea așteptărilor clienților, iar realitatea virtuală oferă numeroase posibilități în acest sens. Deși investițiile în astfel de tehnologii pot fi mari, rata de satisfacție a cumpărătorilor va fi net superioară.

Ultima editare: 10 aprilie 2022

Dă share în social media