Top aplicații mobile care fac mai ușoară meseria de agent imobiliar

27 ianuarie 2022

Publicat de storia

Top aplicații mobile care fac mai ușoară meseria de agent imobiliar

Tehnologia aplicată a făcut și face ca orice domeniu de activitate să devină mai eficient și mai bun. Domeniul imobiliar nu putea face excepție. Pentru că, în esență, este vorba de o formă de comerț, intermediată de agenții imobiliari, eficiența activității se traduce prin clienți mulțumiți, indiferent dacă este vorba despre persoane private interesate să cumpere sau să închirieze ori despre dezvoltatori și investitori imobiliari dornici să vândă.

Aplicațiile pentru agenți imobiliar simplifică activitatea și ajută la organizarea timpului. 

  • Aplicații clasice care și-au confirmat utilitatea
  • Promovarea online
    undefinedundefined
  • Comunicare în scris
  • Aplicațiile cele mai utile agenților imobiliari
    undefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefinedundefined

Aplicații clasice care și-au confirmat utilitatea

Aplicațiile clasice au intrat în memoria colectivă tocmai pentru că și-au dovedit utilitatea. Pentru a le folosi la capacitate maximă, din poziția de agent imobiliar, este necesar să le adaptezi astfel încât să răspundă la nevoile tale.

Ia în calcul unele elemente utile, când folosești platformele sociale consacrate. 

  • O pagină de Facebook dedicată domeniului imobiliar, nu doar un cont personal, este obligatorie și asta pentru că cei potențial interesați să cumpere o proprietate reprezintă intervalul de vârstă cel mai numeros al utilizatorilor acestei rețele sociale. Declară-ți explicit domeniul de activitate, prezintă proprietățile de care te ocupi și oferă imagini de calitate, informații obiective și utile clienților. 
  • Alătură paginii de Facebook un cont de Instagram și unul de Youtube. Primul pentru fotografii, al doilea pentru prezentări video. 
  • Dacă ești orientat către intermedierea contractelor de inchiriere/cumpărare/vanzare pentru spații de birouri sau de producție, nu poți lipsi de pe LinkedIn. Fii proactiv și prezintă-ți experiența și realizările din domeniul imobiliar. Linkedin este o platformă pentru profesioniști și networking productiv. 

Actualizează-ți toate conturile de social media periodic, răspunde la comentarii, fii implicat și activ. Este suficient să dedici acestor pagini 3-4 ore pe săptămână, pentru ca ele să-ți promoveze, dezvolte și susțină imaginea de agent imobiliar profesionist. 

Promovarea online

O soluție simplă pentru a fi mereu activ, prezent și prompt pe rețelele sociale este sincronizarea conturilor, ceea ce-ți va permite postarea concomitentă, precum și gestionarea rapidă și simplă a mesajelor.

Buffer 

Este o aplicație intuitivă (buffer.com sau în Google Play ori App Store), care permite programarea conținutului pe Facebook, Twitter și LinkedIn, fiind una dintre modalitățile prin care se poate ajunge rapid la mai multe conexiuni pe rețelele sociale.

Aplicația permite evaluarea impactului pe care îl generezi pe social media, identificarea rapidă a ceea ce funcționează bine sau mai puțin bine, cu scopul de a te ajuta să realizezi conținut de calitate și mesaje mai bune.

Nu în ultimul rând, te ajută să răspunzi rapid comentariilor, foarte importante pentru un agent imobiliar, cu ajutorul textelor automate sau al unor formulări rapide, în funcție de fiecare situație în parte.

Un ultim avantaj este compatibilitatea excelentă cu toate variantele de smartphone, indiferent de sistemul de operare al acestora. 

Hootsuite 

O altă modalitate de sincronizare a rețelelor sociale o găsești pe hootsuite.com și este dedicată pentru PC și laptop, fiind concepută pentru a rula pe desktop. Funcționează cu o bară de instrumente și poate anexa orice platformă de rețea socială.

Are elemente simple, care permit personalizarea și oferă posibilitatea de a configura postări programate. 

Citește și: Ce facilitati asteapta clientii din partea dezvoltatorilor imobiliari

Comunicare în scris 

Deși rețelele sociale oferă posibilitatea interacțiunii, comunicarea directă are avantaje de necontestat. Publică pe toate paginile o adresă de email personalizată și răspunde mesajelor cu promptitudine. Ca să poți face asta rapid și ușor, folosește o singură adresă de e-mail sau adună-le pe toate într-o căsuță, prin redirecționare. 

Pentru desktop, cea mai bună soluție este Outlook (deja un clasic cu multiple avantaje, o interfață familială și prietenoasă, care ajută la organizarea și gestionarea programului, a contactelor, compatibilă cu sistemele de operare Windows și MacOS) sau Thunderbird (thunderbird.net - o aplicație simplă și gratuită, cu un filtru de spam foarte eficient și setări de siguranță care fac ca această aplicație să fie utilizată în comunicările interne ale NATO), pentru web Gmail, eventual prin Google Apps.

Pe lângă aceasta, adaugă o clasificare personalizată a mesajelor și renunță la newslettere (utilizarea unei adrese de e-mail de serviciu pentru conturi pe site-uri) și la mesaje inutile. 

Verifică zilnic inbox-ul și nu lăsa mesajele să se adune, iar, pe cât este posibil, stimulează comunicarea directă - mai bună, mai constructivă și mult mai rapidă, comparativ cu cea în scris.

Citește și: Sfaturi pentru comunicare eficienta cu potentialii clienti din domeniul imobiliar 

Aplicațiile cele mai utile agenților imobiliari

Una dintre calitățile care îi sunt necesare unui agent imobiliar este capacitatea de a găsi soluții rapide la orice solicitare a clientului. Denotă profesionalism să răspunzi prompt și corect tuturor întrebărilor, pretențiilor sau observațiilor pe care le poate ridica un client, iar aplicațiile ajută. 

Un plus de eficiență îți poate aduce și o legătură profesională cu un broker de credite, capabil să ofere sfaturi și consiliere clienților interesați de achiziția prin credit ipotecar a unei locuințe. Intră în legătură cu un broker de credite KIWI Finance și stabilește o relație de recomandare cu beneficii win-win pentru ambele părți. 

Waze 

Este o mână de ajutor ca să ajungi rapid acolo unde este nevoie de tine, aceasta fiind și una dintre situațiile în care un agent imobiliar este pus frecvent. Waze este a doua cea mai folosită aplicație de trafic, actualizată continuu. Waze este disponibilă gratuit prin App Store și Google Play Store. 

DocuSign 

O aplicație esențială, care permite semnarea electronică a documentelor, este DocuSign. Este considerată a fi cel mai bun serviciu care oferă această facilitate. Poate fi utilizată pe o varietate de dispozitive, oriunde, și elimină necesitatea printării documentelor. Este forma ideală prin care se pot încheia precontracte, contracte și angajamente, inclusiv cele dintre clienți și agentul imobiliar.

Dropbox 

Este un serviciu gratuit, care permite să stochezi fișiere de diferite tipuri (documente, fotografii, videoclipuri, PDF-uri) în cloud, pe care le poți accesa de oriunde. Un agent imobiliar are tot ceea ce poate avea nevoie în telefon. Vei putea stoca detalii tehnice despre proprietăți, planurile de arhitectură și fotografii importante, fiind un instrument de prezentare și documentare.

Ai acces la un spațiu gratuit de 2 GB, iar costurile ulterioare sunt mai mult decât accesibile. Dropbox oferă și posibilitatea de a partaja documente.

Magic Plan

Este una dintre cele mai practice aplicații, care îți permite obținerea planului unei locuințe, realizând o serie de fotografii simple ale interiorului. Aplicația este gratuită, disponibilă pentru Android și iOS. Ai nevoie doar de activarea giroscopului. În urma fotografiilor, îți este livrat un plan clasic al casei sau apartamentului ori al clădirii, pe care îl poți prezenta clientului interesat de respectiva proprietate pentru cumpărare sau închiriere. Soluția este foarte eficientă, pentru că, de cele mai multe ori, planul casei spune mult mai multe decât fotografiile de interior. 

Aplicația te coordonează și îți indică numărul de fotografii necesare, precum și locul unde trebuie realizate. Rezultatul este și mai clar, atunci când sunt introduse detalii legate de locație. Un aspect esențial este că planul include dimensiuni și suprafețe care sunt măsurate cu o eroare neglijabilă de plus/minus câțiva centimetri. Planul este salvat automat în variantă PDF și poate fi livrat prin e-mail clientului. 

STORIA

Platforma STORIA este un tool care te ajută să fii mereu vizibil clienților și îți oferă facilitarea interacțiunii rapide cu potențialii clienți prin telefon și mesaje rapide, direct prin aplicatie. Stabilă și interactivă, platforma are cele mai multe anunțuri de pe piața imobiliară și cel mai bun raport cost/lead.

În plus, oferă posibilitatea cumparătorilor și celor interesați să inchirieze de a desena pe hartă zona preferată și filtra cele mai noi anunțuri imobiliare, de la cele referitoare la apartamente și case de vânzare, până la ofertele din ansamblurile rezidențiale.

Clienții mai preferă platforma pentru că:

  • salvează anunțurile favorite; 
  • contactează pe loc vânzătorul; 
  • au acces facil la cele mai noi proprietăți listate; 
  • aplică peste 50 de filtre de căutare; 
  • au acces la peste 200.000 de anunțuri imobiliare.

În 2021, platforma STORIA (pagina online și aplicația mobilă) a înregistrat peste 13.000.000

de vizitatori, practic echivalentul a 67% din populația României, iar durata medie de tranzacționare, prin platformă, a scăzut cu 12%, față de 2020. 

Alte acțiuni de comunicare utile agenților imobiliarii sunt webinariile Real Estate Real Talk cu specialiști din domeniul real-estate, blogul pentru profesioniști și Ghidul Agentului de Biniște

ZOOMO

Utilizatorii au considerat aplicația ca fiind un veritabil SF în domeniul imobiliar și un instrument esențial pentru agenții imobiliari. Este important de menționat că aplicația este creată de IT-iști români și că are succes. 

Zoomo este o aplicație de tip agregator imobiliar, care integrează realitatea augmentată în procesul de cumpărare sau închiriere de proprietăți, de la apartamente, case, vile, până la spații comerciale, birouri sau terenuri, și permite utilizatorului să scaneze realitatea înconjurătoare și să identifice o proprietate în funcție de nevoile clientului.

Aplicația promovează agenți profesioniști și proprietăți în regim exclusiv de listare, asumându-și, astfel, un rol de educare a pieței, de profesionalizare a agenților și de creștere a calității serviciilor din domeniul imobiliar.

RPR Mobile

Am lăsat special la urmă această aplicație, din două motive. Primul îl reprezintă acela că este concepută și destinată special agenților imobiliari, iar al doilea, pentru că îți va permite, prin utilizarea ei, să poți răspunde la toate întrebările și lămuririle solicitate de clienți, indiferent dacă serviciul pe care îl acorzi acestora este unul în vederea cumpărării, vânzării sau închirierii de proprietăți. 

RPR Mobile este o aplicație de cercetare, care permite identificarea tuturor proprietăților aflate pe piață, chiar dacă sunt case sau apartamente noi ori vechi, precum și accesul la statistici și rapoarte ale pieței imobiliare. 

În ceea ce privește relația specifică dintre un agent imobiliar și clienții săi, aplicația poate furniza detalii despre riscurile potențiale ale zonei (pericol de inundație, de exemplu), istoria imobilului, eventuale litigii în care acesta a fost implicat și care nu sunt soluționate prin decizie judecătorească definitivă, detalii despre vecinătăți (școală, magazine alimentare, mijloace de transport public și oricare alte detalii care pot să fie necesare clientului).

Orice agent imobiliar care folosește aplicația poate furniza informații despre proprietăți, ansambluri rezidentiale, dar și referitoare la calitatea relației cu un anumit client (dezvoltator sau investitor imobiliar), astfel că datele la care ai acces beneficiază de un update continuu. 

Scopul aplicațiilor este acela de a ajuta, susține și promova un domeniu de activitate. Selectarea aplicațiilor pe care le folosești trebuie să țină cont de ceea ce ai cu adevărat nevoie și să fie adaptată nevoilor activității desfășurate.

Ultima editare: 07 februarie 2022

Dă share în social media