Profesioniști

Brandul personal ca agent imobiliar – cum te poate ajuta marketingul imobiliar și de ce să investești în propria imagine

În imobiliare, construirea unui brand personal este esențială. Felul în care cei din jur ne percep sau credibilitatea de care dăm dovadă sunt aspecte care ne pot influența afacerea sau succesul în carieră.

Activitatea unui agent imobiliar depinde în mare măsură de imaginea pe care și-a creat-o de-a lungul timpului. Activând într-un domeniu bazat pe interacțiune și luând în permanență contact cu cei din jur, reputația acestuia contează. Prin urmare, construirea unui brand personal este un pas important în cariera oricărui agent imobiliar.

Ce este un brand personal?

Crearea unui brand personal aduce vizibilitate și scoate în evidență valorile unui specialist într-un anumit domeniu de activitate. Brandingul personal este un proces prin intermediul căruia un agent imobiliar comunică valorile și calitățile sale, influențând în mod pozitiv percepția celor din jur.

Brandul personal se construiește în timp și are ca punct de plecare totalitatea aspectelor unice și valoroase pe care o persoană le poate oferi clienților și colaboratorilor săi. Reputația unui agent imobiliar este extrem de relevantă, iar investiția în brandingul personal îi poate asigura acestuia premisele unei cariere de succes.

Promovarea unui agent imobiliar ar trebui să se refere la calitățile acestuia, realizările și reputația pe care a reușit să o construiască până în momentul de față, valorile și obiectivele de carieră, pasiunile sale și felul în care acesta se diferențiază față de competiție. 

Într-un sector cu o concurență atât de puternică, încrederea clienților se va baza pe identificarea unui brand personal influent, care inspiră încredere și profesionalism. Brandul personal este un instrument menit să faciliteze o promovare mai facilă a serviciilor pe care un agent imobiliar le oferă. Pentru a vinde cu succes, agentul trebuie să învețe mai întâi să se vândă pe sine, cunoștințele și calitățile sale.

➡️ Pentru că anunțurile imobiliare sunt o parte importantă din cariera oricărui agent, află cum poți ajunge la scrierea corectă a acestora, din articolul Ghidul agentilor de biniste: cheia anunturilor de succes.

Cum creezi un brand personal?

ce este brandingul

Un prim pas în crearea unui brand personal constă în identificarea calităților, valorilor, motivațiilor și obiectivelor de carieră. Un agent imobiliar care dorește să investească în definirea brandului personal trebuie să înceapă prin a-și portretiza imaginea pe care dorește să o promoveze.

Când încerci să definești brandul personal, ar trebui să te gândești la:

  • serviciile unice pe care le poți oferi;
  • diferențele dintre tine și concurenți;
  • specializări de nișă sau calificări suplimentare (design interior, spre exemplu);
  • valorile tale personale și profesionale.

După definirea acestor aspecte, promovarea brandului personal poate avea loc prin numeroase mijloace. Instrumentele de marketing imobiliar se pretează a fi folosite în promovarea brandului personal, mai ales pentru că o mare parte a clienților vor intra în contact cu agentul imobiliar în mediul online.

O imagine unitară și ordonată joacă un rol important în crearea brandului personal. Astfel, alege modalitatea în care dorești să te prezinți publicului, culorile utilizate în comunicarea cu acesta, modalitatea de adresare și de formulare a mesajului și menține o constantă. De asemenea, imaginile postate pe social media se pot încadra și ele într-un anumit concept și pot urma o schemă cromatică unitară.

Instrumentele de marketing imobiliar pe care un agent le utilizează pot fi aplicate în promovarea personală deopotrivă. Prezența constantă în mediul online facilitează câștigarea unei anumite popularități. Postările cu valoare informativă sporesc încrederea clienților în profesionalismul unei persoane. Totodată, pentru a fideliza publicul și pentru a-și construi un brand personal vizibil, agentul imobiliar se poate folosi de articole de blog care să trateze subiecte de interes general pentru clienți.

Strategia de marketing digital imobiliar poate fi completată de materiale printate pe care să le oferi clienților la finalul interacțiunii cu aceștia. O serie de broșuri și cărți de vizită pot fi de ajutor pentru recomandările viitoare și pentru consolidarea brandului personal.

Care este importanța brandingului personal și cum susține acesta un marketing imobiliar de succes?

Fie că sunt parte a unei agenții imobiliare sau lucrează pe cont propriu, agenții sunt recomandați de profesionalismul cu care lucrează, dar și de valoarea pe care o pot aduce în viețile clienților. Concurența mare în domeniul imobiliar impune necesitatea creării unei imagini personale puternice.

Brandingul personal este relevant pentru succesul pe termen lung al unui agent imobiliar. Clienții noi vor verifica, cel mai probabil, persoana cu care urmează să lucreze, iar imaginea creată în mediul online este extrem de importantă. Pe lângă investiția în marketing imobiliar, agentul trebuie să-și consolideze investiția în propria persoană.

Credibilitatea în rândul clienților este echivalentă cu o rată de succes mai mare în ceea ce privește activitatea unui agent imobiliar. Vizibilitatea obținută va transforma agentul într-un personaj de încredere, cu opinii valide și a cărui părere poate fi luată în considerare. 

Dezvoltarea brandului personal prin marketing digital imobiliar

importanta branding

În domeniul imobiliar, a avea succes înseamnă și a ține pasul cu schimbările și noutățile tehnologice și a te adapta în permanență în funcție de nevoile clienților. O mare parte din metodele de marketing imobiliar se bazează acum pe mijloace digitale de execuție, iar dezvoltarea și promovarea brandului personal trebuie să ia în considerare aceleași mijloace.

Social media este un canal important de promovare, iar strategia diferă în funcție de canalul prin care mesajul este transmis. Facebook sau Instagram pot fi utilizate în promovarea brandului personal prin crearea unor postări cu rol informativ, care să plaseze agentul în ipostaza de specialist în domeniul său de activitate. Imaginile trebuie să aibă o calitate înaltă pentru a influența vizual.

LinkedIn este o altă platformă importantă pentru promovarea brandului personal. Fiind utilizată în mediul profesional, caracterul informațional al mesajului trebuie să primeze. Pentru a avea succes, asigură-te că îți îmbogățești constant lista de contacte, iar conexiunile pe care le faci sunt relevante pentru domeniul imobiliar.

Pentru a păstra o latură profesională a postărilor, creează pagini diferite de contul personal și axează-te pe distribuirea unor informații relevante, însoțite de imagini cu impact pentru public. 

➡️ Află cum sa te folosesti de social media daca lucrezi in imobiliare și descoperă mai multe beneficii ale rețelelor de socializare în promovarea unui brand personal și implementarea unui marketing imobiliar de succes.

Totodată, crearea unui blog poate fi o modalitate eficientă de a-ți promova brandul personal în mediul online. Acesta poate trata diferite subiecte de interes pentru cititori, de la articole informative, până la împărtășirea unor experiențe personale. 

Atât în social media, cât și pe alte canale de distribuție, acordă o importanță deosebită corectitudinii mesajului transmis. Anunțurile imobiliare, spre exemplu, au o valoare informațională mare și trebuie să genereze, în același timp, clienți. Redactarea lor într-o manieră cât mai originală, dar nu agasantă va spune multe despre persoana care a stat în spatele anunțurilor.

Cariera unui agent imobiliar depinde de construirea unui brand personal solid. Acesta îi oferă vizibilitate și credibilitate în rândul clienților, contribuind la menținerea succesului pe termen lung. Un brand personal se consolidează în timp și necesită o atenție constantă pentru a-și dovedi și menține eficiența pe piață.

Back to top button